donderdag 7 februari 2013

Welcome to Paradise

Hey iedereen!


Het werd tijd dat ik jullie nog eens op de hoogte breng van wat ik allemaal al heb meegemaakt. 


Eerst en vooral is mijn vlucht met de boeing 747 heel vlot verlopen. Geen vertraging, toffe service en heel veel lekker eten. Rond 7 uur kwamen we aan en dan was het nog een dik uurtje rijden richting Prinsessestraat. Een drukke, beetje gekke rit. Het was wel wennen want ze rijden hier links en soms rechts of soms in het midden. Bij aankomst in ons huisje werden we goed ontvangen. We kregen Bakabana's (Heerlijk!! Banaan in een laagje bloem gefrituurd: recept vind je hier) en verse kokosnoot! Ik zit met toffe medestudenten in een van de huisjes van Lucien, onze huisbaas. Hij doet echt alles voor ons. Het is hier ook een heuse dierentuin. De ingang wordt bewaakt door reuzePiranha's. Verder hebben we nog een pratende papegaai en een super schattig aapje. (Foto's volgen nog.) Maar niet alle dieren zijn hier rozegeur en maneschijn. De muggen blijken een echte pest te zijn. Dikke beten blijken een welkomscadeau voor alle studenten van bij ons te zijn. Dat nemen we er maar bij zeker.
Bij de Chinezen (de kleine winkeltjes hier) verkopen ze trouwens allemaal wondermiddeltjes dus komt goed :)


Dag 2: Direct vroeg opstaan want om 8u moesten we al op kantoor zijn. Direct met de fiets in de warmte! Waarom niet! Na een half uurtje fietsen kwamen we aan het kantoor van VVOB aan. Daar kreeg ik weer een hartelijk ontvangst en een rondleiding met alles erop en eraan. Zelfs de kleinste details van hoe de bibliotheek (waar ik ondertussen ook lid van ben geworden) werkt, werd uit de doeken gedaan. Zelfs de omgeving checken stond op het programma. Op kantoor werd ik aan iedereen persoonlijk voorgesteld en iedereen heette me van harte welkom. Op mijn eigen bureau lag zelfs een toffe prent klaar.

Daar heb ik ook Liliane ontmoet. Zij is mijn stagebegeleidster. Met haar heb ik dan verder mijn opdracht geconcretiseerd. Ik ga een volledig trainingspakket samenstellen over hoe je kan filoseferen met kinderen. Liliane en de andere medewerkers waren hier heel enthousiast over. Maar het blijkt toch een hele uitdaging te zijn. In Suriname is er over dit onderwerp namelijk nog niets te vinden. Ik ga ook normaal gezien 2 dagen in de week lesgeven en mijn lessen uittesten in een lokale school. Maar dit bleek ook niet zo makkelijk te zijn aangezien ze niet goed wisten waaronder ze 'filosofie' konden plaatsen. 

Verder is het eten hier super lekker en het weer prachtig! Lekker heet met af en toe en deugddoend windje. Ook al prachtige vogels gezien en mooie natuur. De straten zijn best wel een beetje gevaarlijk om op te fietsen. Maar tot hiertoe steeds zonder problemen aangekomen. Vandaag (dag 3) zijn we ook al gaan zwemmen in de ZIN en hebben we lekker liggen zonnen met een cocktail aan het water.


Alvast bedankt om te lezen en tot gauw!

WAKA BUN!




1 opmerking:

  1. Wij zijn een erkende geldschieter die in 2000 is opgericht. We bedienen meer dan 60 landen met meer dan 200.000 agentschappen over de hele wereld. Solliciteer voor zakelijke of persoonlijke leningen, schuldconsolidatie, woningkrediet, hypotheeklening, projectlening, voor meer informatie Bezoek ons vandaag nog! E-mail: lendingcashhelpdesk@gmail.com
    whatsapp : +91 9108256518

    BeantwoordenVerwijderen