maandag 4 februari 2013

Welkom allemaal!

Hey Iedereen!

Welkom op mijn blog. Nog 24 uur en ik vertrek vanuit schiphol Amsterdam op mijn avontuur naar Suriname!
Spannend hè! Nog even een valies inpakken voor 4 maanden en ik ben er helemaal klaar voor. 

Ja hoor voor 4 MAANDEN! Jullie lezen het goed. 4 Maanden zal ik in Suriname stage lopen bij VVOB. VVOB?! Wat is dat?


VVOB is de Vlaamse Vereniging voor Ontwikkelingssamenwerking en technische Bijstand. In opdracht van de Vlaamse en Belgische overheid draagt zij bij aan de kwaliteitsverbetering van het onderwijs in ontwikkelingslanden.
 VVOB werkt op dit moment in de volgende tien landen: Cambodja, DR Congo, Ecuador, Kenia, Rwanda, Suriname, Vietnam, Zambia, Zimbabwe en Zuid-Afrika. VVOB werkt samen met de overheden en onderwijsspelers van deze landen.
 In Vlaanderen heeft VVOB het programma Scholenbanden, waarbij Vlaamse scholen en scholen in ontwikkelingslanden aan elkaar gekoppeld worden. 


Voila, een hele boterham. Willen jullie nog meer weten over VVOB dan kunnen jullie altijd op de links, die op de zijkant van mijn blog staan, klikken. 


Goed, ik doe dus stage bij VVOB. Daar is het mijn taak om trainingspakketten voor leerkrachten te ontwikkelen rond verschillende thema's zoals filoseren met kinderen. Deze pakketten mag ik dan ook uittesten bij kinderen van de lagere school in een plaatselijk schooltje. Maar wat mijn taak juist inhoudt en hoe het allemaal zal verlopen, weet ik nog niet en zal ik hopelijk, eens ik daar ben, snel ontdekken. 

Maar waar is nu juist daar?
Ik verblijf in een tof huisje in de hoofdstad met nog andere studenten.


Mijn adres

Prinsessestraat 31, Paramaribo, Suriname.

Briefjes mogen altijd en met plezier zelfs :D

KlikOpMij.


Alvast bedankt voor het volgen van mijn blog. Ik ga mijn best doen om vaak hier een stukje van mijn verhaal te posten. Hopelijk tot gauw!



1 opmerking:

  1. Hoi Mathias,

    Veel succes in Suriname en nogmaals bedankt voor de goede coaching van onze kids tijdens dit basketseizoen!
    Je bent niet alleen een coach voor hun, maar zeker en vast ook een vriend :-)

    Alle kids zullen je ongetwijfeld missen.

    We gaan je zeker volgen op je blog :-)
    Grtz, Asia

    BeantwoordenVerwijderen